Las TICS en la educación intercultural EKM Urrutia, XAM Urrutia, JMO Chiluisa Revista publicando 4 (11 (1)), 369-379, 2017 | 45 | 2017 |
Can a learning companion be used to continue teaching programming to children even during the COVID-19 pandemic? JM Ocaña, EK Morales-Urrutia, D Pérez-Marín, C Pizarro Ieee Access 8, 157840-157861, 2020 | 27 | 2020 |
A first proposal of Pedagogic Conversational Agents to develop Computational Thinking in children EKM Urrutia, JM Ocaña, D Pérez-Marín, S Tamayo Proceedings of the 5th International Conference on Technological Ecosystems …, 2017 | 15 | 2017 |
Can mindfulness help primary education students to learn how to program with an emotional learning companion? EK Morales-Urrutia, JM Ocaña, D Pérez-Marín, C Pizarro IEEE Access 9, 6642-6660, 2021 | 14 | 2021 |
Interfaz de usuario enfocado en el co-diseño con niños E Morales-Urrutia, JMC Ocaña, JLS Aguirre, D Pérez-Marín Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 147-160, 2019 | 10 | 2019 |
Innovación metodológica para la enseñanza de TIC en educación superior EK Morales-Urrutia, JM Ocaña, H Yánez-Rueda, AFN Naranjo Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 507-517, 2021 | 9 | 2021 |
How to integrate emotions in dialogues with pedagogic conversational agents to teach programming to children EK Morales-Urrutia, JM Ocaña, D Pérez-Marín Innovative Perspectives on Interactive Communication Systems and …, 2020 | 8 | 2020 |
Gestión del diálogo de un Agente Conversacional Pedagógico para aprender a programar JMC Ocaña, E Morales-Urrutia, D Pérez-Marín, S Tamayo Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 239-251, 2019 | 7 | 2019 |
The French way of St. James as an engine in the invigoration of rural municipalities in Galicia XAM Urrutia, DCM Urrutia, PC Larenas, EKM Urrutia, JM Ocaña Revista de Economia e Sociologia Rural 56, 425-436, 2018 | 5 | 2018 |
¿ Pueden los niños aprender a programar usando un entorno de programación basado en texto con un agente compañero EK Morales-Urrutia, JM Ocaña, D Pérez-Marín, C Pizarro Informática Educativa Comunicaciones 32, 2020 | 4 | 2020 |
Promoting learning and satisfaction of children when interacting with an emotional companion to program EK Morales-Urrutia, JM Ocaña Ch, D Pérez-Marín, C Pizarro-Romero Artificial Intelligence in Education: 21st International Conference, AIED …, 2020 | 4 | 2020 |
MEDIE_LECOE: propuesta de metodología para la integración de emociones en Compañeros de Aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria EK Morales Urrutia Universidad Rey Juan Carlos, 2021 | 2 | 2021 |
¿ Pueden los niños aprender a programar usando un entorno de programación basado en texto con un agente compañero? EM Urrutia, JM Ocaña, DP Marín, MCP Romero IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, 34-45, 2020 | 2 | 2020 |
How to Create a Pedagogic Conversational Agent for Teaching Computer Science JM Ocaña, EK Morales-Urrutia, D Pérez-Marín, S Tamayo-Moreno Advanced Online Education and Training Technologies, 114-134, 2019 | 2 | 2019 |
Turismo rural: una panorámica de las comunidades autónomas españolas XM Urrutia, E Morales-Urrutia, M Ocaña-Chiluisa Revista Publicando 4 (11 (2)), 306-318, 2017 | 1 | 2017 |
Improving English Language Skills with a Technological Approach in Teaching A Núñez-Naranjo, SE Chimarro Reinoso, E Morales-Urrutia International Conference on Information Technology & Systems, 430-447, 2024 | | 2024 |
About Gamifying an Emotional Learning Companion to Teach Programming to Primary Education Students JM Ocaña, EK Morales-Urrutia, D Pérez-Marín, C Pizarro Simulation & Gaming 54 (4), 402-426, 2023 | | 2023 |
Scratch as a Tool to Promote Computational Thinking in Technological Education A Núñez-Naranjo, J Luis-Masabanda, E Morales-Urrutia, JMG Goitia International Conference in Information Technology and Education, 525-533, 2023 | | 2023 |
Diagramación e Ilustración digital para el Diseño de Interfaces de un Agente Conversacional en Software educativo J Santamaría-Aguirre, E Morales-Urrutia, JM Ocaña CienciAmérica 12 (1), 134-149, 2023 | | 2023 |
Gamification: From Motivation and Challenges to Improving Academic Performance in Learning Mathematics A Núñez-Naranjo, J Sinailin-Peralta, E Morales-Urrutia International Conference on Management, Tourism and Technologies, 106-113, 2023 | | 2023 |