Seguir
Elizabeth Katalina Morales Urrutia
Elizabeth Katalina Morales Urrutia
Universidad Técnica de Ambato
Dirección de correo verificada de uta.edu.ec
Título
Citado por
Citado por
Año
Las TICS en la educación intercultural
EKM Urrutia, XAM Urrutia, JMO Chiluisa
Revista publicando 4 (11 (1)), 369-379, 2017
452017
Can a learning companion be used to continue teaching programming to children even during the COVID-19 pandemic?
JM Ocaña, EK Morales-Urrutia, D Pérez-Marín, C Pizarro
Ieee Access 8, 157840-157861, 2020
272020
A first proposal of Pedagogic Conversational Agents to develop Computational Thinking in children
EKM Urrutia, JM Ocaña, D Pérez-Marín, S Tamayo
Proceedings of the 5th International Conference on Technological Ecosystems …, 2017
152017
Can mindfulness help primary education students to learn how to program with an emotional learning companion?
EK Morales-Urrutia, JM Ocaña, D Pérez-Marín, C Pizarro
IEEE Access 9, 6642-6660, 2021
142021
Interfaz de usuario enfocado en el co-diseño con niños
E Morales-Urrutia, JMC Ocaña, JLS Aguirre, D Pérez-Marín
Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 147-160, 2019
102019
Innovación metodológica para la enseñanza de TIC en educación superior
EK Morales-Urrutia, JM Ocaña, H Yánez-Rueda, AFN Naranjo
Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 507-517, 2021
92021
How to integrate emotions in dialogues with pedagogic conversational agents to teach programming to children
EK Morales-Urrutia, JM Ocaña, D Pérez-Marín
Innovative Perspectives on Interactive Communication Systems and …, 2020
82020
Gestión del diálogo de un Agente Conversacional Pedagógico para aprender a programar
JMC Ocaña, E Morales-Urrutia, D Pérez-Marín, S Tamayo
Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 239-251, 2019
72019
The French way of St. James as an engine in the invigoration of rural municipalities in Galicia
XAM Urrutia, DCM Urrutia, PC Larenas, EKM Urrutia, JM Ocaña
Revista de Economia e Sociologia Rural 56, 425-436, 2018
52018
¿ Pueden los niños aprender a programar usando un entorno de programación basado en texto con un agente compañero
EK Morales-Urrutia, JM Ocaña, D Pérez-Marín, C Pizarro
Informática Educativa Comunicaciones 32, 2020
42020
Promoting learning and satisfaction of children when interacting with an emotional companion to program
EK Morales-Urrutia, JM Ocaña Ch, D Pérez-Marín, C Pizarro-Romero
Artificial Intelligence in Education: 21st International Conference, AIED …, 2020
42020
MEDIE_LECOE: propuesta de metodología para la integración de emociones en Compañeros de Aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria
EK Morales Urrutia
Universidad Rey Juan Carlos, 2021
22021
¿ Pueden los niños aprender a programar usando un entorno de programación basado en texto con un agente compañero?
EM Urrutia, JM Ocaña, DP Marín, MCP Romero
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, 34-45, 2020
22020
How to Create a Pedagogic Conversational Agent for Teaching Computer Science
JM Ocaña, EK Morales-Urrutia, D Pérez-Marín, S Tamayo-Moreno
Advanced Online Education and Training Technologies, 114-134, 2019
22019
Turismo rural: una panorámica de las comunidades autónomas españolas
XM Urrutia, E Morales-Urrutia, M Ocaña-Chiluisa
Revista Publicando 4 (11 (2)), 306-318, 2017
12017
Improving English Language Skills with a Technological Approach in Teaching
A Núñez-Naranjo, SE Chimarro Reinoso, E Morales-Urrutia
International Conference on Information Technology & Systems, 430-447, 2024
2024
About Gamifying an Emotional Learning Companion to Teach Programming to Primary Education Students
JM Ocaña, EK Morales-Urrutia, D Pérez-Marín, C Pizarro
Simulation & Gaming 54 (4), 402-426, 2023
2023
Scratch as a Tool to Promote Computational Thinking in Technological Education
A Núñez-Naranjo, J Luis-Masabanda, E Morales-Urrutia, JMG Goitia
International Conference in Information Technology and Education, 525-533, 2023
2023
Diagramación e Ilustración digital para el Diseño de Interfaces de un Agente Conversacional en Software educativo
J Santamaría-Aguirre, E Morales-Urrutia, JM Ocaña
CienciAmérica 12 (1), 134-149, 2023
2023
Gamification: From Motivation and Challenges to Improving Academic Performance in Learning Mathematics
A Núñez-Naranjo, J Sinailin-Peralta, E Morales-Urrutia
International Conference on Management, Tourism and Technologies, 106-113, 2023
2023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20