Educación emocional: El elemento perdido de la justicia social L Barrantes-Elizondo Revista Electrónica Educare 20 (2), 1-10, 2016 | 66 | 2016 |
A closer look into learner autonomy in the EFL classroom CO Garita, LB Elizondo Revista de Lenguas Modernas, 2013 | 31 | 2013 |
Creating space for visual ethnography in educational research L Barrantes-Elizondo Revista Electrónica Educare 23 (2), 361-375, 2019 | 22 | 2019 |
La integración de la extensión, la docencia y la investigación universitarias: el caso del Proyecto Team-UNA de la Sede Regional Brunca L Barrantes, E Valverde, E Quesada Universidad en Diálogo 8 (1), 73-84., 2018 | 7 | 2018 |
Universitarios con conciencia social y humanista: El caso Team-UNA L Barrantes Universidad en Diálogo 6 (1), 95-109, 2016 | 7 | 2016 |
Pragmatics in EFL teaching building meaning beyond words through the use of videos C Olivares, L Barrantes Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2016 | 7 | 2016 |
The mixed-proficiency language class: Consequences for students, professors and the institution L Barrantes Editorial Universidad Nacional, 2013 | 7 | 2013 |
Red de liderazgo pedagógico como una herramienta dialógica entre la Universidad Nacional, Sede Regional Brunca y comunidad local L Barrantes, C Olivares Universidad en Diálogo 6 (1), 47-66, 2016 | 6* | 2016 |
A dialogue of shared discoveries on immigration: a duoethnography of international students in Canada GR Ovie, L Barrantes Interchange 50 (3), 273-291, 2019 | 5 | 2019 |
Strategies for mixed-level classes: Participation and grouping. L Barrantes TESOL Connections, 2019 | 5 | 2019 |
USEWRITE: Useful Writing Techniques to Improve High-School StudentsDescriptive Writing LB Elizondo, CO Garita Letras, 59-82, 2010 | 5 | 2010 |
El contexto: elemento de análisis en la construcción de agencia profesional de docentes de inglés universitarios L Barrantes Elizondo Márgenes, Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 2022 | 4 | 2022 |
Second language socialization in higher education: A qualitative case study U Boz, L Barrantes, G Tweetie Journal of Educational Thought 51 (3), 361-383, 2018 | 4* | 2018 |
The Mixed-Proficiency Language Class: Consequences for Students, Professors and the Institution LB Elizondo Letras, 111-135, 2013 | 4 | 2013 |
El papel de las habilidades transferibles y el aprendizaje vivencial en la formación universitaria de docentes de inglés L Barrantes, EV Marín Márgenes Revista de Educación de la Universidad de Málaga 1 (2), 120-137, 2020 | 3 | 2020 |
Metacognitive listening strategies: A step beyond traditional instruction L Barrantes, C Olivares III Congreso Internacional de Lingüística Aplicada, 2011 | 3 | 2011 |
A Duoethnographic Exploration of Race and Gender: A Dialogue Between Female International Students in Canada L Barrantes, G Ovie Alberta Journal of Educational Research 67 (2), 202-218, 2021 | 2 | 2021 |
Fortalecimiento del liderazgo pedagógico en docentes de inglés en servicio a través de Redes de Educación Continua (REEDUCO) Sede Regional Brunca LB Elizondo, CO Garita Gestión de la Educación, 17-36, 2017 | 2 | 2017 |
Necesidades de formación profesional docente en la enseñanza del inglés: un estudio de caso en la Región Brunca de Costa Rica KA Brand Fonseca, L Barrantes Elizondo, R Segura Arias, ... Revista Educación 47 (1), 204-220, 2023 | 1 | 2023 |
A Humanistic Perspective for the Mixed-Proficiency Language Class. L Barrantes MEXTESOL Journal 46 (2), n2, 2022 | 1 | 2022 |